I užitkové a nákladní vozidlo je třeba udržovat v perfektní čistotě. Očista nákladních vozidel ale může být poměrně tvrdým oříškem. Čím větší vůz, tím vyšší nároky na očistu vyžaduje. Zatímco povrchové čistění zřejmě zvládnete za pomoci hadice, pořádně své vozidlo vyčistíte jen v myčce. Těch je ale na trhu hned několik druhů.
Není myčka jako myčka. Mycích linek je hned několik druhů, ať již se jedná o portálové (kartáčové a bezkontaktní), tunelové či speciální. Jakou zvolit? Odpověď na tuto otázku závisí hned na několika faktorech.
Portálová kartáčová
K mytí jednoho vozidla během jednoho mycího cyklu jsou přímo určené portálové mycí linky. I ty stejně jako další myčky umožňují voskování, oplach, mytí pěnou i sušení, a to jak osobních tak užitkových vozidel. Kartáče obsahují horizontální i vertikální a umýt je s nimi možné nejenom karoserii, ale i kola a podvozek.
Jak to funguje?
Pokud jste někdy se svým osobním vozidlem v myčce byli, s největší pravděpodobností to byla právě ta kartáčová. Na místo určení řidiče navede světelná signalizace. Na to správné místo dojede po kolejnicích definujících maximálních rozchod kol. Samotná očista vozidla probíhá prostřednictvím mycí konstrukce obsahující veškeré nezbytné komponenty, jako jsou kartáče, trysky, saponáty, vosk i pěnu. Samotné mytí vozu probíhá v předem naprogramovaných cyklech, ať již se jedná o předmytí, šamponování, kartáčování, voskování, leštění a sušení.
Portálová bezkontaktní
Pokud se bojíte, že by lak vašeho vozu mohly kartáče myčky poškodit, můžete zvolit portálovou myčku bezkontaktní. Ta funguje v podstatě na stejném principu jako portálová mycí linka kartáčová s tím rozdílem, že kartáče nahrazuje tlaková voda. Očista tedy probíhá bezkontaktně, aniž by se jakákoliv komponenta rámu dotkla karosérie vozidla. Samotný rám myčky je tvořen dvěma bočními a jedním horizontálním mechanismem.
Tunelové
Ve velmi vytížených mycích centrech se můžete setkat s linkami tunelovými. Zde očista vozidel probíhá na speciálním dopravním pásu, který vozidla jedno po druhém „proveze“ všemi mycími cykly. Prvním je předmytí, po něm následuje napěnění, voskování, poté se pokračuje leštěním a nakonec vozidlo čeká sušení. Během jedné hodiny takováto mycí linka zvládne vypulírovat až 60 vozidel.
O portálové myčce STARTRUCK
Pro mytí užitkových vozidel všech typů je vhodná například portálová mycí linka pro užitková vozidla STARTRUCKS.Tak jako se v STARBUCKSU připravuje dobré kafe, STARTRUCKS vám zase umyje auto tak, že bude vypadat jako nové. Tato mycí linka je totiž velmi kvalitní. Vyrobena je z galvanizované oceli a veškeré její spojovací materiály jsou z nerezu.
Opravdu špičkové mytí
A obsahuje spoustu vychytávek, jako jsou frekvenční měniče pro zvedání vodorovného kartáče a pojezdy mycí linky, elektronická blokace svislých kartáčů při nadměrném přítlaku, elektrická kontrola přítlaku bočního a horizontálního kartáče, dvojitý balet svislých kartáčů na přední a zadní části vozidla, dvojitý řemen pro zvedání vodorovného kartáče kontrolované čidlem či bezpečnostní ochranu proti pádu horizontálního kartáče. Samozřejmostí pak je dávkovací čerpadlo čerpanu a osmnáctimetrová pojezdová kolejnice, která umožňuje očistu i velmi dlouhým nákladním vozům. Mycí výšku lze nastavit na 4,2 a 2,6 metrů a mycí šíře je 3,5 metrů.
Kdo za myčkou stojí
Tato unikátní portálová mycí linka pro užitková vozidla je součástí portfolia české firmy IWash. Spolu s portálovými myčkami nabízí zmíněné mycí linky tunelové, a další mycí technologie pro užitkové vozy. Nákladní vozidla, autobusy, vlaky, myčky kol, samoobslužné mycí boxy, zařízení pro recyklaci a čistění vody, vysavače atd. V nabídce ale najdete i kvalitní autokosmetiku, jak pro laiky, tak i profesionály. Pokud svého užitkového miláčka chcete udržovat v perfektní čistotě, rozhodně jste na správné adrese.